Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

Φιλανθρωπικό εταιρικό κοινωνικό τσίρκο απουσία κοινωνικού κράτους

Από τον Χρήστο Επαμ. Κυργιάκη
Την Κυριακή στις 11.πμ στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο του Δήμου Νέου Ηρακλείου πραγματοποιήθηκε εκδήλωση παράδοσης γραφικής ύλης σε παιδιά πολύτεκνων οικογενειών που ανήκουν στην τοπική ένωση πολυτέκνων.
Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν ο ΣΚΑΪ, η Εθνική Τράπεζα, η 3Ε, ο Βενέτης και ο Σκλαβενίτης.


Χαιρετισμό απηύθυναν εκπρόσωπος του Δήμου Νέου Ηρακλείου, ο αντιπεριφερειάρχης Αττικής, εκπρόσωπος των εργαζομένων της Εθνικής Τράπεζας και η πρόεδρος της τοπικής ένωσης πολυτέκνων.

Αν εξαιρέσουμε τους απλούς ανθρώπους που βοήθησαν με την προσφορά τους και τους εργαζόμενους της Εθνικής Τράπεζας που βοήθησαν εθελοντικά στη συσκευασία των τετραδίων, η «προσφορά» τόσο του ΣΚΑΪ όσο και της Εθνικής Τράπεζας κρίνεται, το λιγότερο, υποκριτική.

«Κάνε το καλό και ρίξ’ το στο γιαλό», λέει η παροιμία. Δε λέει «κάνε το καλό και δείξ’ το στην τηλεόραση». Η ευαισθησία οποιουδήποτε απέναντι σε κάποιον που δυσκολεύεται εξαντλείται στην προσφορά και όχι στην προβολή της.

Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια μου δημιουργήθηκαν κάποιες αφελείς απορίες.

Όταν ο ΣΚΑΪ απέλυσε
το προηγούμενο διάστημα πολλούς από τους εργαζόμενούς του, πόσο ευαίσθητοι ήταν οι ιδιοκτήτες του απέναντι στους πολύτεκνους;

Πόσο ευαίσθητοι ήταν απέναντι σ’ αυτούς που είχαν παιδιά και θα έμεναν χωρίς δουλειά;

Πόσο ευαίσθητοι ήταν απέναντι σε ανθρώπους που μπορεί να μην είχαν παιδιά όμως θα ήθελαν να κάνουν οικογένεια αλλά η απόλυσή τους και το πέρασμά τους στην ανεργία τους γκρέμισε τα σχέδια και τα όνειρα;

Πόσο ευαίσθητοι ήταν απέναντι σε ανθρώπους που απολύθηκαν και βρέθηκαν ξαφνικά απέναντι στο τέρας της ανεργίας;

Η απάντηση είναι γνωστή: «Είμαστε ιδιωτική επιχείρηση και όχι φιλανθρωπικό ίδρυμα».

Σωστά. Τότε να μην κάνετε «φιλανθρωπίες». Οι «φιλανθρωπίες» αυτές γίνονται μόνο για διαφήμιση στα πλαίσια της λεγόμενης «κοινωνικής εταιρικής ευθύνης» η οποία σταματάει όταν θα πρέπει οι ιδιώτες να βάλουν το χέρι στην τσέπη τους.

Όταν η Εθνική Τράπεζα εξετάζει τα στεγαστικά δάνεια των πελατών της που αδυνατούν να τα αποπληρώσουν πόση ευαισθησία δείχνουν απέναντι σε ανθρώπους που βρίσκονται σε απόγνωση;

Γιατί δεν προχωράει σε διαγραφή των χρεών ή σε γενναίο «κούρεμα» ή έστω σε πάγωμά τους για ορισμένα χρόνια παρά προχωράει σε «ρυθμίσεις» που μόνο ληστρικές θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν;

Τόσα δις ευρώ πήραν από τα δάνεια των μνημονίων, τα οποία θα αποπληρώσουν οι έλληνες φορολογούμενοι με το αίμα τους, και δεν δίνουν ούτε ψίχουλο γι’ αυτούς που έχουν ανάγκη.

Κοτζάμ τράπεζα, το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να μοιράσει καραμελίτσες στα παιδιά τυλιγμένες με χαρτί που είχε την επωνυμία της τράπεζας ή να ζητήσει από τους εργαζόμενους να συσκευάσουν, εθελοντικά, τα τετράδια που μοιράστηκαν στην εκδήλωση;

Είναι της μόδας, όλοι αυτοί που απολύουν και εξαθλιώνουν χωρίς δεύτερη σκέψη, να χρησιμοποιούν τη «φιλανθρωπία» ως μάσκα για να καλύψουν το αποκρουστικό τους πρόσωπο.

Αυτοί που οδηγούν τον κόσμο σε απόγνωση τρέχουν μετά να του προσφέρουν καραμέλες, χτένες και καθρεφτάκια με σκοπό να εξαγοράσουν την ανοχή του και να του ρίξουν στάχτη στα μάτια.

Εκμεταλλεύονται την απουσία του κοινωνικού κράτους και μοιράζουν τρόφιμα, φάρμακα, τετράδια, μολύβια, πετρέλαιο θέρμανσης και πάει λέγοντας, προσπαθώντας να καλύψουν τις ευθύνες τους για την κατάσταση που βιώνουν οι περισσότεροι εργαζόμενοι.

Σα να μην έφταναν όλα αυτά, στην προαναφερθείσα εκδήλωση, οι ομιλητές «υποχρεώθηκαν» να πουν το «ποίημα» και δεύτερη φορά γιατί την πρώτη φορά απουσίαζαν τα τηλεοπτικά συνεργεία του ΣΚΑΪ καθώς έτρεχαν να καλύψουν τις συλλήψεις των μελών της εγκληματικής (και όχι της σοβαρής του Μπάμπη) Χρυσής Αυγής.

Μια κακοστημένη παράσταση που ξεχείλιζε «δήθεν», προετοιμασμένη να «παίξει» στο βραδινό δελτίο ειδήσεων.

Οι απλοί «ανώνυμοι» πολίτες που πρόσφεραν τη γραφική ύλη και είναι οι μόνοι που τους αξίζει ένα «ευχαριστώ» πέρασαν απαρατήρητοι για να αναδειχτούν οι φιλεύσπλαχνες εταιρείες.

Αλήθεια, γιατί όλες αυτές τις αγαθοεργίες που κάνουν οι εταιρείες τις υπεροπροβάλλουν; Μήπως το κάνουν και λίγο για διαφήμιση;

Μπα, δε νομίζω. Το κάνουν ΜΟΝΟ για διαφήμιση.
Εμείς, τα παιδιά μας, κύριοι επικοινωνιακοί εγκέφαλοι των εταιρειών, τα κάναμε επειδή το θέλαμε και θα τα μεγαλώσουμε χωρίς τις δικές σας «προσφορές» με περηφάνια, αξιοπρέπεια και αντίσταση.

Δεν είμαστε ζητιάνοι και όλα αυτά που μας στερήσατε εσείς και οι κυβερνητικοί σας σύμμαχοι θα τα πάρουμε πίσω.

Κρατήστε τις καραμελίτσες σας. Περισσότερο με φαρμάκι μοιάζουν παρά με καραμέλες.

ΠΗΓΗ:

http://www.alfavita.gr/