Κυριακή 15 Μαΐου 2016

Νεοταξικό μοιρολόι για τους Ουκρανούς ταταρο-ναζί

Από Μιχάλη

Για άλλη μια φορά, η εμετική και βαθιά κιτς Γιουροβίζιον αναδεικνύεται σε προνομιακότατο προπαγανδιστικό μέσο των κοινωνικών (ομοφυλοφιλία-μείωση του παγκόσμιου πλυθησμού ώστε να είναι πιο εποπτεύσιμος και χειραγωγίσιμος μιας και είναι αχρείαστος πλέον στην παραγωγή) αλλά και των γεωπολιτικών επιδιώξεων (ανακατατάξεις στην Ευρώπη και ειδικά στην Ανατολική) της Νέας (παναμερικανικής)Τάξης Πραγμάτων.

Το παρακάτω εύστοχο κείμενο επισημαίνει τα προφανή:

Μοιρολόι για τους Ταταρο-ναζί της Κριμαίας προκρίθηκε στην «μη πολιτική» Γιουροβίζιον

Από Pressroom - 15 Μαΐου, 2016
http://www.presspublica.gr/moiroloi-eurovision-oukrania-krimaia/


Στο πανηγύρι της Γιουροβίζιον επιβεβαιώθηκε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η λαϊκή εύπεπτη πολιτική και οι εύκολες απαντήσεις στα εθνικά (και οικονομικά) ζητήματα και πόσο ασήμαντη είναι εν τέλει η ποιότητα στη μουσική όσο και η βαθύτητα στην ανάλυση των οικονομικών και εθνικών συγκρούσεων.

Οι επιτροπές προηγουνται του κοινού!

Η ουκρανική συμμετοχή έφτασε τους 534 βαθμών (televoting συν επιτροπές) και ανέτρεψε τα προγνωστικά, υποσκελίζοντας την Αυστραλία (511 βαθμοί) και τη Ρωσία (491 βαθμοί). Έχει τη σημασία του το γεγονός ότι για πρώτη φορά φέτος αποφασίστηκε να αλλάξει ο τρόπος μετάδοσης των αποτελεσμάτων: οι επιτροπές κάθε χώρας φέτος έδιναν πρώτες τη βαθμολογία τους και στη συνέχεια ακολουθούσε η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της ψηφοφορίας του κοινού.

Οι επιλογές των Τατάρων

Οι Τάταροι της Κριμαίας αλλά και άλλων περιοχών μιλούν ταταρικά, γλώσσα με τουρανικές ρίζες (τουρκομογγολικές) , είναι μουσουλμάνοι και ιστορικά εξυπηρετούσαν πάντα την οθωμανική αυτοκρατορία εναντίον της Ρωσίας (Νωρίτερα ήταν φίλα προσκείμενοι στους Μογγόλοιυς της Χρυσής Ορδής που κρατούσαν για ένα διάστημα τη Ρωσία φόρου υποτελή). Η Ρωσία κατέλαβε το Χανάτο τους στην Κριμαία το 1783 και οι περισσότεροι Τάταροι αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν κυρίως σε περιοχές της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Όσοι έμειναν στην Ουκρανία, αργότερα, το 1944, συνεργάστηκαν με τους ναζί και μετά τη λήξη του Β Παγκοσμίου Πολέμου ο Στάλιν εκτόπισε τους περισσότερους σε τουρανικές περιοχές. Όσοι απόμειναν ανήκουν σήμερα με φανατισμό στους φιλευρωπαϊστές της Ουκρανίας.

Στη ζωή τίποτα δεν είναι ασπρόμαυρο και οι Τάταροι ασφαλώς είχαν το δικαίωμα να υπερασπιστούν τη μειονότητά τους με ό,τι μέσο και όποια συμμαχία θεωρούσαν πρόσφορη. Όμως οι ίδιοι έκαναν τις επιλογές αυτές μεταξύ των δυνατοτήτων που κατά καιρούς είχαν και κανένας δεν τους ανάγκασε να επιλέξουν ως πλησιέστερο συγγενή τους, τους ναζί.

Συγχαρητήρια Ποροσένκο

Ναι!!!» έγραψε ο Ποροσένκο σε μήνυμά του στο Twitter. «Μια εμφάνιση και μια νίκη απίστευτη! Όλη η Ουκρανία σας λέει ένα μεγάλο ευχαριστώ Τζαμάλα».
Παράλληλα και ο πρωθυπουργός Βολοντίμιρ Γκρόισμαν εξέφρασε μέσω Twitter τα «ειλικρινή συγχαρητήριά» του στην Τζαμάλα και ευχήθηκε «δόξα στην Ουκρανία!».

Διαμαρτυρία της Ρωσίας

Η 32χρονη τραγουδίστρια που ανήκει στη μουσουλμανική μειονότητα των Τατάρων της Κριμαίας κέρδισε χθες στην Eurovision με το τραγούδι που ερμήνευσε με τίτλο «1944», το οποίο αναφέρεται στην μαζική απέλαση από τις δυνάμεις του Ιωσήφ Στάλιν των Τατάρων της Κριμαίας εκείνη τη χρονιά.

«Όταν φτάνουν ξένοι/Μπαίνουν στα σπίτια σας/Σας σκοτώνουν όλους και λένε/ Δεν είμαστε ένοχοι, όχι ένοχοι», λέει η πρώτη στροφή του τραγουδιού.

Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο: «Οι φρικτές αυτές μνήμες από τον ξεριζωμό των Τατάρων της Κριμαίας από τον Στάλιν αναβίωσαν με την προσάρτηση της χερσονήσου της Κριμαίας από τη Ρωσία τον Μάρτιο του 2014: Τάταροι μαχητές τέθηκαν υπό κράτηση ή είδαν να γίνονται έρευνες στα σπίτια τους και σε επικεφαλής της κοινότητας αυτής απαγορεύτηκε η είσοδος στο έδαφος αυτό από την Μόσχα».

Η Ρωσία είχε διαμαρτυρηθεί σχετικά με τη συμμετοχή της Ουκρανίας στον διαγωνισμό λόγω των «πολιτικών» υπαινιγμών του τραγουδιού αυτού, σε αντίθεση με τον κανονισμό της Eurovision που απαγορεύει «τους στίχους, τη γλώσσα ή τις χειρονομίες πολιτικού ή παρεμφερούς χαρακτήρα».

Ωστόσο οι υπεύθυνοι της Eurovision έκριναν ότι οι στίχοι του τραγουδιού αυτού έχουν «ιστορικό» χαρακτήρα και επικύρωσαν τη συμμετοχή του.

Ένας από τους κύριους επικεφαλής του φιλοευρωπαϊκού κινήματος της πλατείας Μαϊντάν του Κιέβου, που οδήγησε στην καθαίρεση τον Φεβρουάριο του 2014 του τότε προέδρου της Ουκρανίας Βίκτορ Γιανουκόβιτς, δήλωσε ότι θα ήταν επίκαιρο η Ουκρανία, η οποία θα φιλοξενήσει τον επόμενο διαγωνισμό της Eurovision, να τον διοργανώσει στην Κριμαία.

«Θα αποδιδόταν δικαιοσύνη αν η επόμενη Eurovision γινόταν στα ιστορικώς πάτρια εδάφη της Τζαμάλα – την Κριμαία στην Ουκρανία», έγραψε στο Twitter ο Μουστάφα Νάγεμ.


 Διαβάστε και εδώ:
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=10240