Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020

Οι αρλούμπες Μπογδάνου έχουν δόλια στόχευση


GREXIT 
Η νέα αντικομμουνιστική ασυναρτησία του Μπογδάνου είναι ότι «το Netflix είναι το μεγαλύτερο εργαλείο νεομαρξιστικής προπαγάνδας στον κόσμο».
Καταρχάς ας μας διευκρινίσει ο βουλευτής της Ν.Δ ποιος είναι ο νεομαρξισμός που αναφέρεται γιατί αν εννοεί την πολιτική των ταυτοτήτων και την ελεύθερη διακίνηση εργατικού δυναμικού που υποστηρίζει το Netflix, αυτές βρίσκονται στο αντίποδα του μαρξισμού.


Ας χρησιμοποιήσουμε τον μαρξισμό που ξέρουμε για να δούμε τι είναι πραγματικά το Netflix και γιατί δεν έχει καμία σχέση με εργαλείο μαρξιστικής προπαγάνδας παλιάς ή νέας.

Καταρχάς μιλάμε
για μία πολυεθνική ιδιωτική εταιρεία που βρίσκεται κυριολεκτικά στην πρωτοπορία του καπιταλισμού. Έχει συνολική χρηματιστηριακή αξία 209 δισεκατομμύρια δολάρια και εξυπακούεται ότι έχουμε ατομική ιδιοκτησία αφού η εταιρεία ανήκει στον δισεκατομμυριούχο Reed Hastings και την τράπεζα Morgan Stanley.

Επίσης το Netflix εκμεταλλεύεται και πλουτίζει από όλη την αστική λογική και νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων και ιδιοκτησίας. Για να μην κουράζουμε και επειδή το πράγμα είναι αυτονόητο το Netflix είναι μία καπιταλιστική επιχείρηση από αυτές που η Ν.Δ θεωρεί επενδυτές και τους παρακαλάει να έρθουν στην Ελλάδα για να φέρουν την ανάπτυξη.

Είναι επίσης αυτονόητο σύμφωνα με τον μαρξισμό ότι μία καπιταλιστική επιχείρηση είναι αδύνατον να γίνει εργαλείο μαρξιστικής προπαγάνδας. Τίθεται λοιπόν εδώ το ερώτημα γιατί ένα παπαγαλάκι του ΣΚΑΪ και βουλευτής της ΝΔ, φανατικός υπέρμαχος του καπιταλισμού και της ελεύθερης αγοράς στρέφεται ξαφνικά εναντίον μίας πολυεθνικής εταιρίας και την κατηγορεί για νεομαρξιστική προπαγάνδα;

Τα τελευταία χρόνια σχεδόν το σύνολο των πολυεθνικών αρχίζουν και παίρνουν ανοικτά και απροκάλυπτα θέση υπέρ της πολιτικής των ταυτοτήτων.

Εδώ και καιρό το υπερεθνικό κεφάλαιο έχει εγκαταλείψει τα πατρίδα, θρησκεία, οικογένεια και υποστηρίζει αυτά τα νέα ιδεολογήματα με την διαφορά ότι το έκανε πιο διακριτικά και έμμεσα. Πλέον δεν κρατούν ούτε τα προσχήματα και προπαγανδίζουν οι ίδιες οι εταιρίες απευθείας. Η καπιταλιστική παγκοσμιοποίηση βρίσκεται πλέον σε στάδιο όπου δεν χωράνε μισόλογα.

Αυτό όμως φέρνει σε αμηχανία τους δεξιούς και ακροδεξιούς δημαγωγούς σαν τον Μπογδάνο. Εάν συμφωνήσουν με την «πολιτική ορθότητα» των πολυεθνικών κινδυνεύουν να χάσουν το μεγαλύτερο μέρος του ακροατηρίου τους. Σε περίπτωση που διαφωνήσουν ευθέως θα πρέπει να εξηγήσουν τις αιτίες που οι ελίτ του κεφαλαίου άλλαξαν τροπάριο και να έρθουν σε αντίθεση έστω λεκτική. Φυσικά ο Μπογδάνος ούτε και με τον καπιταλισμό και τις πολυεθνικές θέλει να τα βάλει αλλά θέλει να συνεχίσει να δημαγωγεί περί πατρίδας και οικογένειας.

Έτσι λοιπόν καταλήγει στην δόλια αρλούμπα ότι ο νεομαρξισμός φταίει για το ότι το Netflix προωθεί την πολιτική των ταυτοτήτων και τα ανοιχτά σύνορα. Ο Μπογδάνος δεν είναι ο μόνος ούτε ο πρώτος που χρησιμοποιεί αυτά τα σοφίσματα εξαπάτησης. Η αμερικανική alt-right μιλάει εδώ και καιρό για πολιτιστικό μαρξισμό που έχει επικρατήσει στα μεγάλα ΜΜΕ και την εταιρική κουλτούρα.

Όλη αυτή η εντελώς αβάσιμη δημαγωγική αρλουμπολογία δείχνει τα αδιέξοδα της δεξιάς στο σημερινό στάδιο της καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης. Δυστυχώς όμως σε αυτό ρίχνει σανίδα σωτηρίας το μεγαλύτερο μέρος της «αριστεράς» που σέρνεται πίσω από την πολιτική των ταυτοτήτων.

Πάντως η αριστερά των ταυτοτήτων και η alt-right συμφωνούν στο εξής πολύ σημαντικό που δείχνει ξεκάθαρα ποιόν εξυπηρετούν από κοινού από υποτιθέμενες αντιδιαμετρικές απόψεις. Αρνούνται και οι δύο το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η πολιτική των ταυτοτήτων είναι η σύγχρονη κυρίαρχη ιδεολογία του υπερεθνικού κεφαλαίου. Οι μεν δεξιοί με το ανυπόστατο επιχείρημα ότι είναι νεομαρξιστική, η δε "αριστεροί" επιμένοντας ότι είναι προοδευτική παρότι είναι πλέον η ιδεολογία του ανώτερου τμήματος της αστικής τάξης. Πολλοί «αριστεροί» συνεχίζουν να αρνούνται ότι είναι κυρίαρχη ιδεολογία παρότι μέρα με την μέρα γίνεται όλο και πιο προφανές.

Για να υποστηρίξουν αυτήν την άρνηση χρησιμοποιούν τους Μπογδάνους και την alt-right. H «αριστερά των ταυτοτήτων» και η νέα δεξιά δίνουν άλλοθι η μία στην άλλη.

Το δεύτερο κοινό χαρακτηριστικό που έχουν είναι η παραχάραξη του μαρξισμού.


Κλείνοντας,
να πούμε ότι όσο το Netflix είναι το μεγαλύτερο εργαλείο νεομαρξιστικής προπαγάνδας στον κόσμο άλλο τόσο είναι ο Μπογδάνος πατριώτης και ενδιαφέρεται για την ελληνική οικογένεια.