Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΤΑΞΙΤΖΗΔΩΝ




Νέος Απεργοσπάστης
Μετά τους δημοσίους υπαλλήλους, τους φορτηγατζήδες και όλα τα άλλα υποτιθέμενα "ρετιρέ" ήρθε η ώρα και των ταξιτζήδων να νοιώσουν στο πετσί τους την καπιταλιστική νομοτέλεια σύμφωνα με την οποία σε περιόδους καπιταλιστικής κρίσης είναι τα μικρομεσαία στρώματα που προλεταριοποιούνται απότομα και εξαθλιώνονται άγρια. Αυτός ο νόμος έχει επιβεβαιωθεί σε όλες τις καπιταλιστικές κρίσεις πόσο μάλλον σήμερα που ζούμε την μεγαλύτερη καπιταλιστική κρίση όλων των εποχών.
Αλλά ας γίνουμε πιο συγκεκριμένοι
για να ξεκαθαρίσουμε την κατάσταση όπως έχει σήμερα. Καταρχάς η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να ανοίξει πλήρως η αγορά και να μπορεί να βγάζει άδεια όποιος θέλει προς όφελος φυσικά κάποιων μεγάλων εταιριών που θα μπουν στον κλάδο και θα γονατίσουν όλους τους μικροϊδιοκτήτες ταξί εξαναγκάζοντάς τους να γίνουν υπάλληλοι οδηγοί των 600 ευρώ στην καλύτερη περίπτωση.

Αυτή η πολιτική δεν είναι έμπνευση του "κακού' Ραγκούση
αλλά στρατηγική απόφαση της Ε.Ε (να ανοίξουν όλα τα υποτίθεται κλειστά επαγγέλματα) με σύμπνοια όλων των ελληνικών κυβερνήσεων πράγματα προαποφασισμένα εδώ και πολλά χρόνια και φυσικά άλλο ένα συμβόλαιο θανάτου της ελληνικής κοινωνίας που εκτελείται από τους δοσίλογους του ΠΑΣΟΚ οι οποίοι μόνο όταν καταρρεύσουν οριστικά θα σταματήσουν το καταστροφικό τους έργο.

Αλλά ας έρθουμε τώρα στα επιχειρήματα που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση για να δικαιολογήσει την πολιτική της.

Ακούσαμε τον Γερουλάνο να λέει ότι πώς θα κοιτάξει στα μάτια την μητέρα που το παιδί της είναι άνεργο αν δεν ανοίξει το επάγγελμα των ταξί για να βρεί δουλειά. Η πραγματικότητα όμως είναι τελείως διαφορετική.

Οι άδειες ταξί που έχουν εκδοθεί είναι ήδη πολλές και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια με την οικονομική κρίση η ζήτηση για ταξί έχει πέσει κατακόρυφα. Όλοι βλέπουμε ειδικά τον τελευταίο καιρό δεκάδες ταξί ακινητοποιημένα στις πιάτσες να σταυρώνουν πελάτη κάθε μισή ώρα.

Φυσικά ένας πολύ σημαντικός λόγος είναι το εντελώς απαγορευτικό κόστος στα κόμιστρα που έχουν εκτινακτεί σε δυσβάστακτα ύψη, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το κέρδος των ταξιτζήδων έχει αυξηθεί άλλες είναι οι αιτίες της αύξησης α)κατακόρυφη άνοδος των τιμών του πετρελαίου διεθνώς και μεγάλη αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα β)αύξηση στο κόστος των αδειών κυκλοφορίας και στις ασφάλειες των αυτοκινήτων γ)αύξηση στη φορολογία των μικρών επαγγελματιών, δηλαδή λιγότερη δουλειά με το ίδιο κέρδος.

Σε αυτόν τον κλάδο ο Γερουλάνος υπόσχεται νέες θέσεις εργασίας!

Το μόνο επιχείρημα που ευσταθεί είναι το υψηλό κόστος για την αγορά της άδειας όμως η άνοδος στην τιμή πήγαινε μαζί με την αύξηση της ανεργίας γιατί όποιος μπορούσε να αγοράσει άδεια εξασφάλιζε τα προηγούμενα χρόνια ένα σίγουρο μεροκάματο και φυσικά αυτό μπορούσε να διορθωθεί
με τη θέσπιση κάποιων απλών ρυθμίσεων (ανώτερη τιμή άδειας, περιουσιακά κριτήρια για τους κατόχους, απαγόρευση κατοχής από συνταξιούχους ή εξάσκηση άλλου επαγγέλματος ταυτόχρονα κτλ)όλα αυτά αν η κυβέρνηση είχε αγνές προθέσεις.

Ελλείψει επιχειρημάτων ανέλαβαν δράση τα πάντα πρόθυμα ΜΜΕ σε διατεταγμένη υπηρεσία. Προπαγάνδα, λάσπη, κινδυνολογία, υπερβολές και κοινωνικός αυτοματισμός τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν για ακόμα μια φορά εναντίον των απεργών όπως είχε γίνει και σε ανάλογες περιπτώσεις στο πρόσφατο παρελθόν(ναυτεργάτες, φορτηγατζήδες, κτλ).

Μισή ώρα απέκλειαν το λιμάνι οι ταξιτζήδες και τα κανάλια έκαναν λες και ήρθε το τέλος του κόσμου. Μέχρι και οι γλάστρες των πρωινάδικων επιστρατεύτηκαν εναντίον των κινητοποιήσεων.

Αν η Ελλάδα χρεοκοπούσε επίσημα (γιατί ο λαός έχει χρεοκοπήσει ήδη) κάτι που θα συμβεί αργά ή γρήγορα, κάποια παπαγαλάκια θα έριχναν μέρος της ευθύνης στους ταξιτζήδες που χάλασαν το κλίμα με τις κινητοποιήσεις και επηρέασαν αρνητικά τις αγορές.

Τέτοια παράνοια προπαγάνδας επικρατεί.


Φυσικά η κυβέρνηση θα μπορούσε αν ήθελε να αποφύγει αυτήν την κατάσταση μεσούσης της τουριστικής σεζόν αν αποδεχόταν απλά την πρόταση των συνδικαλιστών να αναβληθεί για 6 μήνες η ψήφιση του νομοσχεδίου.

Η κυβέρνηση αρνήθηκε για δύο λόγους α)βιάζεται να εκτελέσει όσα περισσότερα συμβόλαια θανάτου προλάβει β)θέλει να πυροδοτεί τον κοινωνικό αυτοματισμό και να στρέφει την μία κοινωνική ομάδα εναντίον της άλλης για να εκβιάζει.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να σημειώσουμε πόσο απροσχημάτιστα εχθρικά γίνονται τα ΜΜΕ όταν έχουν να κάνουν με οργανωμένες κινητοποιήσεις εργαζομένων και κοινωνικών ομάδων(φορτηγατζήδες, ταξιτζήδες, ναυτεργάτες εργαζόμενοι της ΔΕΗ κτλ) ακόμα και με αυτές τις συμβιβασμένες ηγεσίες που έχουν γιατί τα συνδικάτα διαθέτουν οργάνωση, αγωνιστικές εμπειρίες και είναι ο ιμάντας δράσης της εργατικής τάξης. Χωρίς αυτά οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να πετύχουν τίποτα.

Τέλος πρέπει να αναφερθούμε και στην ηγεσία των ταξιτζήδων, ηγεσία συμβιβασμού και ήττας. Όταν βγάζεις τον Γιάννη Μανώλη(κρατικοδίαιτο γαλάζιο εργατοπατέρα επαγγελματία συνδικαλιστή) στο μπαλκόνι να μιλήσει στους απεργούς ή κατηγορείς τον κακό Ραγκούση και χαιρετίζεις τους υποτίθεται αντάρτες του ΠΑΣΟΚ( σήριαλ κάθε φορά και πιο κακοπαιγμένο) τότε καλλιεργείς τεράστιες αυταπάτες και εξαπατάς.

Τα ανδρείκελα του ΠΑΣΟΚ ισοπεδώνουν και ξεπουλούν τα πάντα και η ηγεσία των ταξιτζήδων πιστεύει ότι με συμβιβασμούς και διαπραγματεύσεις μπορεί να βρεθεί λύση.

Οι ταξιτζήδες πρέπει να ξεπεράσουν τις συμβιβασμένες ηγεσίες τους και να συντονίσουν τους αγώνες τους με τα ζωντανά κινήματα της Ελληνικής κοινωνίας (συμμετοχή στους αγώνες εναντίον των διοδίων, στις πανεργατικές απεργίες, κοινές κινητοποιήσεις με τους φορτηγατζήδες κτλ.).

Χωρίς ασυμβίβαστους και κοινούς αγώνες με την εργατική τάξη και την ελληνική κοινωνία συνολικά, καμιά λύση δεν μπορεί να υπάρξει στις σημερινές συνθήκες.