Κυριακή 23 Ιουνίου 2013

Κρίση για όλους τους Έλληνες; Όχι ακριβώς

Νέος ΑΠΕΡΓΟΣΠΑΣΤΗΣ
  "Τσουνάμι" νέων παραγγελιών από τους Έλληνες εφοπλιστές.

Σημείωση δική μας:
Φαίνεται ότι ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων έχει δει το εισόδημά της να καταποντίζεται κάποιοι μιά χαρά ευημερούν και έχουν κέρδη ρεκόρ.
Τελικά είχε δίκιο ο Πάγκαλος όταν έλεγε "Το μνημόνιο είναι ευκαιρία για τον τόπο, είναι ευτυχία για τον τόπο", απλά δεν είπε ότι είχε στο μυαλό του κάποιους λίγους κατοίκους αυτού του τόπου μεταξύ των οποίων και οι εφοπλιστές.

Δεν φτάνει που οι εφοπλιστές χαίρουν πλήρους φορολογικής ασυλίας , ούτε ένα καράβι για το θεαθήναι δεν παραγγέλνουν στα ελληνικά ναυπηγεία. Φαίνεται ότι δεν τους συγκινεί ιδιαίτερα η "εθνική" προσπάθεια εξόδου από την κρίση, ούτε το 1,5 εκατομμύριο και βάλε Έλληνες άνεργοι.
Τα κέρδη τους είναι υπεράνω τέτοιων εθνικών προβλημάτων. Κατά τα άλλα κάποιοι υπερπατριώτες(Σαμαράς, Χ.Α) καμαρώνουν και κομπάζουν για την πρωτιά της ''ελληνικής'' ναυτιλίας.


ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

Εσπασαν τα κοντέρ σε νέες παραγγελίες το Μάιο του τρέχοντος έτους οι Ελληνες εφοπλιστές, επιτυγχάνοντας νέο ρεκόρ μετά το 2009.

Οι παραγγελίες σε αριθμό πλοίων είναι αυξημένες κατά 153% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα τον Απρίλιο (19 παραγγελίες) και ανήλθαν σε 48 συνολικά οκτώ λιγότερες από ό,τι στο σύνολο του πρώτου τετραμήνου του τρέχοντος έτους, που ήταν 56.

Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Golden Destiny, το Μάιο του 2013, οι Ελληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν:

* 26 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, δέκα εκ των οποίων στην Κίνα. Ανά κατηγορία οκτώ ήταν capesize, δύο handymax, έξι supramax, τέσσερα ultramax, δύο panamax και τέσσερα kamsarmax.
* 16 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων έξι είναι τύπου MR, επτά Aframax και τρία VLCC.
* 6 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων δύο είναι sub-panamax, δύο είναι small panamax και δύο postpanamax.


Το Μάιο του 2012, οι Ελληνες εφοπλιστές είχαν παραγγείλει συνολικά μόλις 10 νεότευκτα πλοία, εκ των οποίων δύο είναι πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, έξι δεξαμενόπλοια μεταφοράς αερίου (4LPG, 2LNG) και δύο containerships.
Ανω του 1,3 δισ. δολ.

Συνολικά, 16 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες υλοποίησαν τις 48 παραγγελίες, συνολικής αξίας άνω του 1,3 δισ. δολ., λαμβάνοντας υπόψη όμως ότι για έναν αριθμό πλοίων (13 συνολικά) δεν έγινε γνωστό το κόστος κατασκευής.

Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν, με βάση τον αριθμό των υπό παραγγελία πλοίων στο ξηρό φορτίο, η Golden Union του κ. Θεόδωρου Βενιάμη, η οποία εμφανίζεται να έχει παραγγείλει έξι capesize πλοία, επενδύοντας συνολικά περί τα 280 εκατ. δολ., η Laskaridis Shipping με έξι πλοία ξηρού φορτίου (4 ultramax και 2 kamsarmax), επενδύοντας περίπου 155 εκατ. δολ., η Atlantic Bulk Carriers της οικογένειας Κουμάνταρου, με τρία πλοία συνολικής αξίας 82,5 εκατ. δολ. περίπου, κ.ά.

Στα δεξαμενόπλοια ξεχωρίζουν οι παραγγελίες του Ομίλου Αγγελικούση που αφορούν σε τρία VLCC, της Capital Ship Management του κ. Βαγγέλη Μαρινάκη με τέσσερα product tanker, αξίας περίπου 130 εκατ. δολ., της Consolidated Marine Management του Ομίλου Λάτση που αφορά σε τρία aframax, συνολικής αξίας 145 εκατ. δολ. περίπου.

Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε παραγγελίες προχώρησαν τρεις εταιρείες οι Cape Shipping, Paragon Shipping και Container Carriers από δύο πλοία η καθεμία.

Παγκοσμίως,
το μήνα Μάιο έγιναν 228 νέες παραγγελίες πλοίων, συνολικής αξίας άνω των 11,8 δισ. δολ., χωρίς να υπολογίζονται 88 παραγγελίες των οποίων το τίμημα δεν έγινε γνωστό. Επισημαίνεται ότι, τον προηγούμενο μήνα, τον Απρίλιο, οι παραγγελίες ανήλθαν στα 208 πλοία, ενώ πέρυσι το Μάιο του 2012 οι παραγγελίες ήταν μόλις 71 και το Μάιο του 2011 ήταν 276.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σημαντικότεροι ανταγωνιστές των Ελλήνων, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες δεν εμφάνισαν ιδιαίτερη κινητικότητα κατά το Μάιο, έχοντας μόλις 27 νέες παραγγελίες. Πέραν των Ελλήνων πλοιοκτητών σημαντική παρουσία κατέγραψαν και Γερμανοί πλοιοκτήτες κυρίως για πλοία τύπου capsize.

Συνολικά, πάντως, το ενδιαφέρον και των διεθνών πλοιοκτητών τράβηξαν τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, με 73 νέες παραγγελίες, έναντι 70 το Απρίλιο του 2013 και μόλις 29 το Μάιο του 2011. Από τα 73 πλοία, τα 49 παραγγέλθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία, έναντι 10 σε γιαπωνέζικα και έξι σε κορεατικά.

Στα δεξαμενόπλοια κατεγράφησαν 43 νέες παραγγελίες, έναντι 29 τον Απρίλιο και 21 το Μάιο του 2012. Η πλειονότητα των παραγγελιών έγιναν σε κορεατικά ναυπηγεία (27), ενώ 14 παραγγελίες έγιναν σε κινεζικά ναυπηγεία.

Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κατεγράφησαν 29 νέες παραγγελίες έναντι 24 τον προηγούμενο μήνα (Απρίλιο) και μόλις δύο το Μάιο του 2012. Οι 14 παραγγελίες δόθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία και οι 13 σε κορεατικά.

Τέλος, στα πλοία μεταφοράς αερίου (LNG και LPG), σημειώθηκαν 11 νέες παραγγελίες, εκ των οποίων επτά για πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG) και τέσσερα για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Τα οκτώ πλοία (5 LPG και 3 LNG) παραγγέλθηκαν σε γιαπωνέζικα ναυπηγεία.

Το είδαμε εδώ, ΠΗΓΗ naftemporiki.gr