Δεν κινείται τίποτα. Ακινησία πλήρης. Κι εκεί που λες, πάει θα “πάμε” ακίνητοι, νάσου τα κινήματα. Βρέχει κινήματα. Μη βγείτε χωρίς ομπρέλλα. Κινήματα που ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Εχουμε τελευταία διάφορα “κινήματα” λοιπόν. Οι τυχεροί εμείς. Πρόσφατα είχαμε αυτό της κ. Μπακογιάννη, την Δημοκρατική Συμμαχία. ΔΗΣΥ το καλλιτεχνικό της . Πριν λίγες μέρες επίσης και ο Μίκης Θοδωράκης έφτιαξε κι αυτός το δικό του κίνημα, την Σπίθα.
Δεν ξέρω τι να σκεφτώ πια με αυτά τα κινήματα και τους κινηματίες. Το ένα, η ΔΗΣΥ είναι υπέρ του Μνημονίου. Το άλλο η Σπίθα είναι κατά του Μνημονίου. Και μάλιστα μας καλεί και σε “ανυπακοή”. Τα δύο νεογέννητα κινήματα έχουν εντελώς διαφορετική άποψη για τις λύσεις των προβλημάτων που ταλανίζουν την γλυκειά μας πατρίδα.
Τα δυο κινήματα καλύπτουν όμως έτσι τις ανάγκες του κάθε φιλότιμου κινηματία πολίτη. Είτε είναι υπέρ, είτε είναι κατά του Μνημονίου. Μη θέλει να κινητοποιηθεί σε μια πλευρά και δεν βρίσκει και μείνει …ακίνητος.
Τα δύο κινήματα δημιουργήθηκαν από επιφανείς προσωπικότητες. Για να μην έχουν παράπονο οι οπαδοί κανενός από τα δύο κινήματα ότι το δικό τους είναι παρακατιανό. Προσωπικότητες πολύ προβεβλημένες που απολαμβάνουν τεράστια δημοσιότητα από τα τηλεοπτικά κανάλια. Παρά τον φιλο-κινηματισμό τους.
Θα έλεγα πως με τόση δημοσιότητα γύρω από τα κινήματα και τους επικεφαλής τους, μήπως τα τηλεοπτικά κανάλια, που έδωσαν αυτή την τεράστια προβολή στο φαινόμενο, μήπως λέω, είναι και αυτά, κανάλια κινηματικά. Δηλαδή το νιώθεις. Μόλις δουν κίνημα, κινητοποίηση, αμέσως στο πλευρό των κινηματιών. Αμέσως τα κανάλια μας αλληλέγγυα στα κινήματα και τις κινήσεις και τις κινητοποιήσεις.
Εχουμε επαναστατικά και κινηματόφρονα κανάλια και δεν το γνωρίζαμε. Μάλιστα κακοπροαίρετοι. Το ότι οι παρουσιαστές των δελτίων ειδήσεων φοράνε ακριβά συνολάκια και κουστούμια μάρκας, είναι κάτι σαν συνομωτική μεταμφίεση, καχύποπτε αναγνώστη μου. Κατά βάθος η ψυχή τους είναι με τα κινήματα. Πολεμούν το σύστημα από μέσα. Από μέσα-μέσα. Με κουστούμι και συνολάκι για κάλυψη.
Η δημιουργία των κινημάτων αναγγέλθηκε πολύ πριν. Βέβαια. Είναι μια τεχνική που χρησιμοποιείται για διάφορα προϊόντα. Η κυκλοφορία ενός προϊόντος, iPhone ή κίνημα αδιάφορο, υπακούει στους ίδιους νόμους και κανόνες, αν θέλει να “πιάσει στην αγορά”.
Η αναγγελία της κυκλοφορίας του προϊόντος, iPhone ή κίνημα αδιάφορο επαναλαμβάνω, δημιουργεί την αίσθηση της αναμονής στον καταναλωτή. Μια γλυκιά προσμονή που εντείνει την λαχτάρα του. Να δει το προϊόν, να το μυρίσει, να το πάρει στα χέρια του. Να γίνει ένα μ’ αυτό. Επαναλαμβάνω για τους ανίδεους, αυτά είναι υψηλές τεχνικές marketing, προϊόν σκέψης σοφών πανεπιστημιακών γερόντων. Της ανθρωπιστικής επιστήμης του marketing παγκοσμίως. Και έχουν εφαρμογή σε όλα τα προϊόντα, iPhone ή κινήματα αδιάφορο.
Πολλές προσωπικότητες στήριξαν την δημιουργία των δύο κινημάτων. Επιφανή μέλη της διακαναλικής δημοσιότητας. Πολιτικής, καλλιτεχνικής, οικονομικής, πνευματικής και λοιπής δημοσιότητας. Αστέρες εν γένει, όπως πολιτικοί, συνταγματολόγοι, ηθοποιοί, μουσικοί και λοιποί αστέρες. Μίλησαν για τα κινήματα, για την ανάγκη που έρχονται να καλύψουν, για τους δρόμους ελπίδας που ανοίγουν. Μίλησαν στα κανάλια εννοείται. Ωστε τα κανάλια να καλύψουν και τον πιο απαιτητικό φιλο-κινηματία τηλεθεατή και τις απαιτήσεις του. Είτε είναι υπερ, είτε κατά του Μνημονίου. Ο φιλο-κινηματίας τηλεθεατής πολίτης.
Ετσι τα κανάλια δεν άφησαν καμμία πλευρά τηλεθεατών παραπονεμένη. Για όλους έχει το μαγαζί. . Οι επικεφαλής κινηματίες και οι υποστηρικτές τους, εμφανίστηκαν και σε δημοσιογραφικές εκπομπές. Σε στρογγυλά τραπέζια. Σε τετράγωνα τραπέζια.
Εμφανίστηκαν επίσης και σε γλεντζέδικες εκπομπές, διότι του έλληνος του πέφτει λίγο βαριά στο στομάχι η πολιτική και τα κινήματα, και θέλει και την ελαφρολαϊκότητά του ο άνθρωπος. Μη του μαυρίζουμε την ψυχή. Του έλληνος.
Εγιναν επίσης και εκδηλώσεις για τα κινήματα. Σε διάφορες αίθουσες πολιτιστικών και πολιτικών εκδηλώσεων, όπως οι ψαροταβέρνες και το Μέγαρο Μουσικής. Με λαμπρούς προσκεκλημένους, λαμπρό μπουφέ και λαμπρά φώτα. Για να παίρνουν καλά οι κάμερες τα στιγμιότυπα.
Εχουμε κινήματα λοιπόν. Τα μαγαζιά άνοιξαν. Εχουν πράμα για όλα τα γούστα. Εχουν γνώστες των θεμάτων, με “εμπειρία” σε “τέτοια” ζητήματα, με περγαμηνές, με γκλαμουριά πολιτική και γκλαμουριά γενικώς, με διασυνδέσεις και κονέ.
Τα μαγαζιά άνοιξαν. Και περιμένουν την πελατεία.
Αντε κουνηθείτε κι εσείς ακούνητοι. Μην τα περιμένετε όλα από τα κινήματα.