Του Γιάννη Παπαμιχαήλ, καθηγητή Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας Παντείου Ο Θύμιος ήταν «σύντροφος», όχι όμως μόνον με την έννοια του συναγωνιστή...
Τρίτη 19 Ιουλίου 2011
ΕΠΑΜ: Ένα νέο πολιτικό έκτρωμα
Έχουμε φτάσει σε τέτοια δραματική σύγχυση και αποδόμηση της πολιτικής σκέψης που μπορεί να λέει ο καθένας οποιαδήποτε αρλούμπα: Να διακηρύσσει τη συγκρότηση ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ και ταυτόχρονα να διακηρύσσει ότι αυτό το «Μέτωπο» δεν είναι ΠΟΛΙΤΙΚΗ οργάνωση!!! Το να θέτεις γενικούς πολιτικούς στόχους και να συγκροτείς ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ «μέτωπο» πάνω σε αυτούς και να λες ότι δεν είσαι πολιτική οργάνωση, είναι το λιγότερο αστείο: Είναι ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΠΑΤΗ… Και το άκρον άωτον του καιροσκοπικού παραλογισμού: Να αφορίζει τις ιδεολογίες, τα άλλα κόμματα, αλλά και την έννοια του κόμματος!!!
Ιδρύω δηλαδή ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ (το πολιτικό μέτωπο είναι οργάνωση), έχω ως ιδεολογία το συνονθύλευμα και τον ΠΟΛΤΟ των ετερόκλητων ιδεολογικών και πολιτικών επιμειξιών, τη «μείξη των αμίκτων» (το ιδεολογικό φύραμα της Νέας Τάξης) και ταυτόχρονα αφορίζω τις «ιδεολογίες» και την πολιτική οργάνωση: Η ακραία και μοχθηρή «πολυπολιτισμικότητα» στην Πολιτική και την Οργάνωση…
Η κυρίαρχη νεοταξική ιδεολογία συνίσταται σε τούτο:«Κάτω οι ιδεολογίες», «κάτω η Ιστορία», «κάτω η κοινωνική και πολιτική επιστήμη», «κάτω τα κόμματα», «κάτω τα συνδικάτα», «κάτω» κάθε συλλογικότητα ΣΥΝΘΕΤΙΚΗ και ΣΥΝΕΚΤΙΚΗ.
Σήμερα, προωθούνται αθροιστικά σύνολα, «κόμματα» και «πολιτικοί συνασπισμοί» («πολιτικά μέτωπα») ΔΙΧΩΣ το «υλικό» της συλλογικής σύνθεσης και ΣΥΝΟΧΗΣ: Την ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ, τα προγραμματικά θεμέλια, τον ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ στρατηγικό άξονα της Πολιτικής Δράσης και Οργάνωσης.
Σήμερα προωθούνται κόμματα με ψευδώνυμα «Μετώπων», «κινημάτων» κ.λπ ΠΑΝΩ σε γενικότητες και ΑΟΡΙΣΤΙΕΣ που διαιωνίζουν τη σύγχυση και γιγαντώνουν τη Βαβυλωνία της «ατομικής άποψης», συνακόλουθα εδραιώνουν έναν ακραίο βοναπαρτιστικό μηχανισμό γραφειοκρατών («εκλεκτών» και «αρίστων») ο οποίος είναι καθαρά εκλογικού, καθεστωτικού χαρακτήρα και ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ τα πάντα στο όνομα της «Δημοκρατίας» και μάλιστα της «Άμεσης» (άθλια κακοποίηση της έννοιας).
Ένα τέτοιο νεοταξικό έκτρωμα είναι και το νέο κατασκεύασμα του Καζάκη: ΕΠΑΜ
Η ίδια συνταγή των «Ανεξάρτητων Πολιτών» του Μίκη. Ακριβέστερα καρικατούρα της κατασκευής του Μίκη…
Έχει γεμίσει το τοπίο από «Μέτωπα» (ακόμα και οι πλέον γραφικοί κατασκευάζουν ένα «μέτωπο»), «κινήματα» και «κινήσεις» που ενώ είναι ΠΟΛΙΤΙΚΑ, δηλαδή εκτρώματα οργανώσεων με νέα ψευδώνυμα, διατυμπανίζουν ότι δεν είναι οργανώσεις και μιλούν εναντίον ΟΛΩΝ των άλλων κομμάτων…
Ο Καζάκης έχει θητεύσει στη σταλινική σχολή η οποία είχε αναγάγει σε επιστήμη την κατασκευή τεχνητών υποκατάστατων του κόμματος τα οποία βάπτιζε «λαϊκά μέτωπα» κ.λπ…
Ο Καζάκης παίρνει τη «συνταγή» (το δορυφορικό κατασκεύασμα του κόμματος) και την πλασάρει ανεξάρτητα και μετέωρα. Γι αυτό αποτελεί και γελοιογραφική απομίμηση της σταλινικής συνταγής…
Το κατασκεύασμα του ΕΠΑΜ δεν θα ζήσει περισσότερο από ό,τι έζησε το πρώτο «μέτωπο» στο Ααβόρα. Ίσως αυτό το νέο «Μέτωπο» να αποτελέσει καλύτερο «όχημα» αναρρίχησης του Καζάκη, μια «σκαλωσιά» για κάτι καθεστωτικά ανώτερο…
Δεν θα ασχοληθούμε, συνεπώς και εμείς πολύ αναλυτικά με αυτό το «εγχείρημα» το οποίο δεν έχει καμιά τύχη, όσο και αν σπρωχθεί ή όσο και αν ξεγελάσει τους συγχυσμένους και απελπισμένους…
Θα αναδείξουμε μόνο επιγραμματικά δύο χοντροκομμένες ΑΠΑΤΕΣ, ταχυδακτυλουργικά τεχνάσματα ακραίου καιροσκοπισμού.
ΑΠΑΤΗ πρώτη.
Το κάλεσμα για τη συγκρότηση του «ΕΠΑΜ» αρχίζει:«Εμείς που υπογράφουμε το κάλεσμα»!!!
Μάταια ψάχνεις να βρεις ποιοι είναι αυτοί του «Εμείς».
Στις 16 Ιουλίου 2011, στην Αργυρούπολη βγήκε και ένα προσχέδιο της «Διακήρυξης» και πάλι είναι «αόρατοι» αυτοί που λένε ότι «εμείς που υπογράφουμε…».
Αυτό αποτελεί σταλινική πρωτοτυπία καιροσκοπικής εξαπάτησης.Δεν θα έπρεπε να γνωρίζουμε αυτούς που υπογράφουν το «κάλεσμα»; Εκτός και αν το «κάλεσμα» το υπογράφει ο ΕΝΑΣ με την παρέα του…
ΑΠΑΤΗ δεύτερη.
Το ίδιο το έμβλημα του ΕΠΑΜ προκαλεί θανάσιμες συγχύσεις, ψευδαισθήσεις και ουτοπίες. Είναι δυνατόν η σημαία του «Μετώπου» να παραπέμπει στα μοτίβα των αστικών επαναστάσεων (της Γαλλικής), σε ιστορικές εποχές ξεπερασμένες;
Είναι δυνατόν να έχεις ΣΗΜΕΡΑ σαν πολιτική σημαία την αστική Επανάσταση; Να βρίσκεσαι ακόμα πιο πίσω και από το ΕΑΜ;
Και μόνο αυτό αποδεικνύει περίτρανα ΟΧΙ μόνο την ΟΥΤΟΠΙΑ του ΕΠΑΜ, αλλά και την ΑΠΑΤΗ:Κινείται αυστηρά μέσα στα πλαίσια του καπιταλιστικού καθεστώτος και μάλιστα στα ΟΥΤΟΠΙΚΑ πλαίσια των αστικών επαναστάσεων, του «εθνικού καπιταλισμού» (έχει περάσει ανεπιστρεπτί) και της αστικής Δημοκρατίας που έχει ξοφλήσει τελεσίδικα.
Το έμβλημα του «πολιτικού μετώπου» είναι απολύτως εναρμονισμένο και με τη στρατηγική της διακήρυξης.
Για «κατάκτηση της δημοκρατίας» (αστικής), «την επαναθεμελίωση του πολιτικού συστήματος στο σύνολό του» και για «δημοκρατικό Σύνταγμα» μιλάει ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ η «διακήρυξη».
Δηλαδή ο στρατηγικός στόχος του ΕΠΑΜ είναι να κατακτήσουμε την ΟΥΤΟΠΙΑ:Να γυρίσουμε πίσω στην αυγή του καπιταλισμού, ΣΗΜΕΡΑ που διανύουμε το υπερεθνικό ιμπεριαλιστικό του στάδιο, σήμερα που τα πάντα βρίσκονται κάτω από την απόλυτη κυριαρχία των διεθνών μηχανισμών του κεφαλαίου, Νέα Τάξη.
Με τέτοιες χοντροκομμένες ανοησίες «στήνεται» το ΕΠΑΜ.
ΣΥΝΕΙΔΗΤΕΣ ανοησίες. Συνειδητά ο Καζάκης στοχεύει στην ΟΥΤΟΠΙΑ, γιατί τέτοιες ουτοπίες στηρίζουν το καθεστωτικό οικοδόμημα και επιχειρούν να το διασώσουν με κούφιες φλυαρίες για την αποκατάσταση της δημοκρατίας, την «ανεξάρτητη οικονομική ανάπτυξη» κ.λπ…
Γι αυτό και τα «αιτήματα» του ΕΠΑΜ είναι «λογιστικού» χαρακτήρα, κοινωνικά και πολιτικά ΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΑ και ΑΟΡΙΣΤΑ…
Προς το παρόν δεν ασχοληθούμε περισσότερο με αυτό το νέο πολιτικό έκτρωμα. Αν αρκούσαν μερικές οικονομικές αναλύσεις ακαδημαϊκού χαρακτήρα, δηλαδή «ξεκάρφωτες» και έξω από το ΙΣΤΟΡΙΚΟ (κοινωνικό και πολιτικό) ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ τότε κάθε αστός οικονομολόγος θα ίδρυε και ένα κόμμα.
Είναι χαρακτηριστικό και άκρως αποκαλυπτικό ότι και σε αυτό το «κατασκεύασμα» (ΕΠΑΜ) απουσιάζουν ΠΑΝΤΕΛΩΣ τα κορυφαία κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα της εποχής μας, το ΟΡΑΜΑ της κοινωνίας που θέλουμε να κτίσουμε, οι μέθοδοι και τα μέσα του ΑΓΩΝΑ…
Ακριβέστερα: υπάρχει η ιδεολογία του πολτού, η «πολιτική» των επιμειξιών και τα γνωστά μέσα της τυπικής αστικής δημοκρατίας, τα μέσα της ΕΞΑΠΑΤΗΣΗ των λαών…