Του Γιάννη Παπαμιχαήλ, καθηγητή Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας Παντείου Ο Θύμιος ήταν «σύντροφος», όχι όμως μόνον με την έννοια του συναγωνιστή...
Σάββατο 10 Ιουλίου 2010
Μια πολιτική δίκη που πέρασε απαρατήρητη
Ο Σέρβος ιερομόναχος Συμεών διώκεται γιατί εναντιώνεται
στα νεοταξικά σχέδια του ΝΑΤΟ για το Κόσσοβο Αποκαλυπτικά όσα κατέθεσε ο μαρτυρικός Επίσκοπος Ράσκας Αρτέμιος Για «ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ» ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ
Μια πρωτοφανής υπόθεση, που πέρασε σχεδόν απαρατήρητη από τα ΜΜΕ, διαδραματίζεται εδώ και μερικούς μήνες στην Ελλάδα. Σέρβος ιερομόναχος, ο π. Συμεών Βιλόφσκι, που βρισκόταν στη χώρα μας για την εκπόνηση του διδακτορικού του, συνελήφθη με σήμα της Ιντερπόλ στην Θεσσαλονίκη τον Μάρτιο, με «υποψίες» για κατάχρηση χρηματικού ποσού και ζητήθηκε η έκδοσή του στη Σερβία. Ώσπου να αποφασίσει ο Άρειος Πάγος για την έκδοσή του ή μη, εκρατείτο σε αστυνομικό τμήμα της Θεσσαλονίκης.
Τις τελευταίες μέρες οδηγήθηκε και προφυλακίσθηκε στον Κορυδαλλό προκειμένου προχθές να οδηγηθεί στον Άρειο Πάγο, όπου και εξετάσθηκε η αίτησή του για «μη έκδοσή» του στην Σερβία, όπου τον αναμένουν διώξεις για τις αντι-οικουμενιστικές και αντι-νεοταξικές θέσεις του.
Κατά την αγόρευσή του στο ανώτατο δικαστήριο της χώρας, ο π. Συμεών —με στοιχεία αδιάψευστα, κατάθεση εγγράφων και άλμπουμ φωτογραφιών απέδειξε ότι διώκεται για τα πολιτικά, εθνικά και θρησκευτικά του φρονήματα. Μάλιστα, κατόπιν αιτήσεως των δικηγόρων του, που έγινε δεκτή από το Δικαστήριο, εξετάστηκε ο προϊστάμενός του, Σέρβος Μητροπολίτης Ράσκας κ. Αρτέμιος, ο οποίος διαβεβαίωσε το Δικαστήριο για την αθωότητά του και ότι η δίωξή του προέρχεται από Νεοταξικούς κύκλους, οι οποίοι θέλουν να περάσουν τα Νατοϊκά σχέδια στην βασανισμένη περιοχή του Κοσσόβου. Είπε χαρακτηριστικά: «Αν έχει διαπραχθεί κάποιο αδίκημα, υπεύθυνος θα έπρεπε να ήμουν εγώ, που έδινα τις εντολές και όχι αυτός, αλλά εγώ είμαι ελεύθερος».
Πρέπει, λοιπόν, να γίνει ευρύτερα γνωστή η περίπτωσή του π. Συμεών και να υποστηριχθεί το αίτημά του για «μη έκδοσή» του στις Σερβικές αρχές, αφού η δίωξή του γίνεται για ιδεολογικούς λόγους. Tούτο καθίσταται ολοφάνερο και από δημοσίευση στην http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbija/62822/Fejt-SPC-promenila-stav-o-Kosmetu.
Εκεί δίνεται η είδηση ότι «ο ειδικός εντεταλμένος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Κοσσυφοπέδιο Πίτερ Φέιθ χαιρέτισε την αλλαγή στάσης της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο θέμα της νότιας σερβικής επαρχίας» και «μιλώντας για την κατάσταση στο Κοσσυφοπέδιο ενώπιον της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ο Φέιθ περιγράφει ως θετική, την μετάβαση σε πιο μετριοπαθή προσέγγιση της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας για το θέμα του Κοσσυφοπεδίου». Είναι φανερό μετά την απομάκρυνση του Επισκόπου Αρτέμιου και του Συμεών Βιλόφσκι.
Παρακολουθήσαμε στον Άρειο Πάγο την διαδικασία, και όπως φαίνεται στο απόσπασμα που παραθέτουμε, πρόκειται για κλασική περίπτωση δίωξης πολιτικών και θρησκευτικών φρονημάτων. Ζητούμε την κινητοποίηση και την αλληλεγγύη των αντι-οικουμενιστικών
και αντι-νεοταξικών οργανώσεων.
(Όσα παραθέτουμε στη συνέχεια, αποτελούν μέρος της συζήτησης, κατά προσέγγιση). Ο Πρόεδρος του δικαστηρίου εξέτασε ως μάρτυρα τον Μητροπολίτη Ράσκας κ. Αρτέμιο και τον ρωτά:
Γιατί δεν θέλει να πάει στη Σερβία για να δικασθεί ο ιερομόναχος Συμεών; Μητρ. Ράσκας Αρτέμιος:Διότι είναι υπόθεση των εκτός Σερβίας δυνάμεων, δηλ. του ΝΑΤΟ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Αμερικής. Δεν πρέπει να πάει εκεί διότι τον περιμένουν να τον κατασπαράξουν. Πρόεδρος: Και σε τί ενοχλεί; γιατί διώκεται; Αρτέμιος:Για τις πεποιθήσεις του, για τα πιστεύω του, για τα άρθρα και τα βιβλία που έχει γράψει, για τις μεταφράσεις που έχει κάνει και ενόχλησε κάποιους Επισκόπους, που είχαν ταυτιστεί με τα σχέδια του Κράτους και του ΝΑΤΟ. Πρόεδρος: Κάνατε τίποτα βίαιες πράξεις; ή απλώς δεν συμφωνούσατε; Αρτέμιος: Ασφαλώς και δεν προβήκαμε σε βιαιότητες. Αρεοπαγίτης: Εσείς που ήρθατε να τον υπερασπιστείτε εδώ, ταυτίζεστε πολιτικά-θρησκευτικά με τις απόψεις του κατηγορουμένου ιερομόναχου; Αρτέμιος: Όχι, αυτός ταυτίζεται με τις δικές μου απόψεις. Άλλος Αρεοπαγίτης: Τι γνωρίζετε για την κατηγορία της κατάχρησης 340.000 ευρώ; Αρτέμιος: Αυτά τα χρήματα ήταν δωρεές προς την Μητρόπολη για επισκευές και ανακαινίσεις. Υπεύθυνος, φυσικά, ως ο Επίσκοπος του Κοσσόβου, ήμουν εγώ, και έδινα εντολές. Οπότε, αν έχουν γίνει ατασθαλίες, κατηγορούμενος έπρεπε να ήμουν εγώ και όχι ο ιερομόναχος Συμεών. Αρεοπαγίτης: Εσάς σας καταδιώκει το κράτος της Σερβίας. Αρτέμιος: Όχι, μόνο η Ι. Σύνοδος με «συνταξιοδότησε». Το κράτος δεν με διώκει, γιατί ο λαός ξέρει τα έργα που κάναμε και θα αντιδράσει σε τυχόν δίωξή μου, γι’ αυτό θέλουν να με πλήξουν στο πρόσωπο του ιερομόναχου Συμεών, που ήταν πρωτοσύγκελλός μου. Με τα χρήματα ανεγείραμε πολλές Εκκλησίες και μοναστήρια, πάνω από 30, και έχω εδώ βιβλίο με φωτογραφίες των πολλών έργων που κάναμε. Άρα τα λεφτά πήγαν στα έργα. Όμως, πέρα από τις διαφορετικές τοποθετήσεις μας σε θέματα θρησκευτικά, δεν θελήσαμε να συμμορφωθούμε προς τας υποδείξεις του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτοί ήθελαν τα χρήματα τα οποία προορίζονταν για την ανέγερση των κατεστραμμένων ναών, να τα δώσουμε στους Αλβανούς, για να ξαναφτιάξουν τους ναούς αυτοί που τους …κατάστρεψαν!!! Εμείς, λοιπόν, είμαστε αντίθετοι με αυτό. Θέλαμε τους ναούς μας να τους φτιάξουμε εμείς. Γιατί υπήρχε ο βάσιμος φόβος, να έρχονταν οι Αλβανοί μετά και να έλεγαν, ότι “Eμείς τους φτιάξαμε τους Ναούς και τα μοναστήρια, μας ανήκουν”. Aλλος Αρεοπαγίτη: Ο Συμεών, ποια σχέση έχει με το Κόσσοβο; Έχει σχέση ο κατηγορούμενος Συμεών με τα του χωρισμού του Κοσσόβου; Αρτέμιος: Έκανε ό,τι έκανα και εγώ, είχε την ίδια γραμμή με μένα. Αρεοπαγίτης: Για εξηγείστε μου, λοιπόν. Το ότι τον συνέλαβαν και τον έφεραν εδώ, έχει σχέση με το Κόσσοβο;
Αρτέμιος: Βεβαίως, πέρα από την αντίθεσή του με τον Οικουμενισμό έχει και αυτό σχέση, διότι ―όπως και εγώ― αντιστέκεται στην ολοκλήρωση των σχεδίων της δημιουργίας ανεξαρτήτου Κοσσυφοπεδίου (ως δευτέρου αλβανικού κράτους στα Βαλκάνια, πράγμα που σημαίνει ―κατά τα σχέδια της Νέας Τάξης Πραγμάτων― και την εξασθένηση της Ορθόδοξης Σερβίας με τις ευλογίες του Βατικανού).
Περιμένουμε από το Ανώτατο Δικαστήριο της Ελλάδας, το οποίο ―από τις ερωτήσεις που έγιναν στον μάρτυρα― φάνηκε ότι αντελήφθη το πρόβλημα και θέλησε να διερευνήσει εάν η δίωξη είναι πολιτική (φανερά διαφοροποιήθηκε ο κ. Εισαγγελέας), να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και υπερβαίνοντας τυχόν διπλωματικές σκοπιμότητες και συμμαχικές πιέσεις να αποφασίσει με βάση το Ελληνικό και το Διεθνές Δίκαιο.
Θεσσαλονίκη, 9 Ιουλίου 2010 Για την «Φιλορθόδοξο Ένωσι “Κοσµάς Φλαµιάτος”»
Ο Πρόεδρος Λαυρέντιος Ντετζιόρτζιο
Ο Γραµµατέας Παναγιώτης Σηµάτης