Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

Άντε αυτοαξιολογηθείτε και αφήστε μας ήσυχους (Παλιό αλλά επίκαιρο)

Του Χρήστου Επαμ. Κυργιάκη



ΡΕΣΑΛΤΟ:
Όχι μόνο επίκαιρο αλλά εξαίρετο: Η «διαλεκτική» της ΦΡΙΚΗΣ δίχως ΤΕΛΟΣ…

*********************************************
Αυτό δεν ήταν συνέντευξη υπουργού παιδείας προς δημοσιογράφο (αναφέρομαι στην παρουσία της κυρίας Διαμαντοπούλου στην εκπομπή «Στα άκρα» της κυρίας Φλέσσα).
Ήταν θεατρική παράσταση με δύο μονολόγους, ήταν συναγωνισμός στο ποια κυρία θα συμφωνήσει περισσότερο με την άλλη.


 
Ήταν μια «εποικοδομητική συζήτηση» ανάμεσα σε μία υπουργό παιδείας η οποία, όπως η ίδια ομολόγησε, μέχρι το 2007 δεν είχε ασχοληθεί καθόλου με την παιδεία και σε μία δημοσιογράφο η οποία πέρασε ανεπανάληπτες δημοσιογραφικές στιγμές, όπως θα θυμάστε αρκετοί, με το Λευτέρη Παπαδόπουλο και ξεδίπλωσε, επίσης, τις επιστημονικές της γνώσεις όταν είχε ως καλεσμένους τον κύριο Γραμματικάκη ή τον κύριο Νανόπουλο.

«Η επανάληψη μήτηρ μαθήσεως» σκέφτηκε η υπουργός απαγγέλλοντας για πολλοστή φορά τα γνωστά «ποιήματα» (κυριολεκτικά) με τίτλους, «Πρώτα ο μαθητής», «Αναδιάρθρωση», «Και(ε)νοτομίες», «Παιδαγωγικά κριτήρια» «Συγχωνευσέ με» και «Αξιολόγησέ με», με τα οποία κατάφερε να βραβευτεί στις συνειδήσεις μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων, ως μία από τις υπουργούς παιδείας που μόνο καλό δεν έχουν κάνει στο χώρο της εκπαίδευσης.

Ευχόμαστε στην υπουργό να μην έχει την πολιτική κατάληξη στο συγκεκριμένο υπουργείο, που είχε και μία άλλη υπουργός παιδείας (βλ. Μαριέτα) λίγο καιρό μετά την παρουσία της στη συγκεκριμένη εκπομπή.

Τι κι αν οι πολίτες, στο ρεπορτάζ που συνόδευε τη συνέντευξη, έθεταν στην κυρία Διαμαντοπούλου ενοχλητικά ερωτήματα κάνοντας συγχρόνως ουσιαστικές παρατηρήσεις;

Η υπουργός, με υποδειγματικές προσποιήσεις (υποδειγματικό σπάσιμο μέσης που θα ζήλευε και ο … Μέσι) απέφευγε τους σκοπέλους και συνέχιζε να απαγγέλλει «ποιήματα» (κυριολεκτικά).

Υπέρμαχες και οι δύο συνομιλήτριες του θεσμού της αξιολόγησης προσδοκώντας στη βελτίωση των εκπαιδευτικών όχι μέσω κάποιας ενδεχόμενης βοήθειας και επιμόρφωσης αλλά μέσω του ελέγχου και της απειλής της απόλυσης.

Να αξιολογηθούν τα ΑΕΙ ακόμη και αν θεωρούνται πνευματικά ιδρύματα, υποστήριξε η κυρία Φλέσσα ενισχύοντας την άποψη της υπουργού, και να συνδεθεί η αξιολόγηση με τη χρηματοδότησή τους.

Θα περίμενε κανείς την επόμενη μέρα η κυρία Φλέσσα να είχε υποβάλλει την παραίτησή της γιατί, εφαρμόζοντας την αξιολόγηση για την εκπομπή της, τα νούμερα της τηλεθέασης που κάνει δεν δικαιολογούν τη συνέχισή της. Ως ένδειξη ελάχιστης συνέπειας των όσων υποστήριξε για την αξιολόγηση, των άλλων, θα έπρεπε να παραιτηθεί την επόμενη μέρα αφού δεν καλύπτει τα κριτήρια της αγοράς με τα οποία πρέπει όλα να λειτουργούν.

Δεν το έκανε την επόμενη μέρα. Λέτε να το κάνει τις επόμενες ή να βγει δημόσια και να ανακαλέσει τα όσα είπε για την αξιολόγηση. Τότε θα πρέπει να μπει σε αμφισβήτηση και η λειτουργία όλων των κρατικών ΜΜΕ. Τα τελευταία νέα λένε πως κάτι τέτοιο ζήτησε και η τρόικα.

Κυρία Φλέσσα μου, ευτυχώς δεν λειτουργούν και δεν πρέπει να λειτουργούν όλοι οι τομείς με όρους αγοράς. Τέτοιοι τομείς είναι η παιδεία και η υγεία.

Προσέχετε λοιπόν όταν μιλάτε για αξιολόγηση με όρους αγοράς γιατί κινδυνεύετε πρώτη από όλους από την εφαρμογή της.

Καλές μου κυρίες. Γνωρίζετε ότι υπάρχουν παιδιά στην σημερινή ελληνική κοινωνία που το απόγευμα προσέχουν τα μικρότερα αδέρφια τους και το βράδυ δουλεύουν για να ενισχύσουν οικονομικά τις οικογένειές τους και που δεν έχουν, όχι δικό τους δωμάτιο, αλλά ούτε τραπέζι για να ακουμπήσουν τα βιβλία τους.

Ποιος διαγωνισμός του ΟΟΣΑ (Piza ή οποιοσδήποτε άλλος) θα βραβεύσει αυτά τα παιδιά για την προσπάθειά τους; Κανένας. Πάτο θα πιάσουν τα παιδιά στους διαγωνισμούς αυτούς και μαζί μ’ αυτά και οι δάσκαλοί τους οι οποίοι θα αξιολογηθούν ως ανεπαρκείς.

Δυστυχώς, η ανεπάρκεια της οργανωμένης κοινωνίας και του πολιτικού μας συστήματος δεν προκύπτει ως αποτέλεσμα κανενός επίσημου διαγωνισμού.

Όλα αυτά τα παιδιά η αξιολόγηση θα τα στείλει εκτός εκπαίδευσης αφού το σχολείο τους θα κλείσει καθώς δεν εκπληρώνει τα διεθνή πρότυπα και τις προϋποθέσεις.

Μιλάνε για αξιολόγηση την ίδια στιγμή που έχουν καταργήσει κάθε κοινωνική μέριμνα
που υπήρχε για ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών, που έχουν αφήσει στο έλεος την ειδική αγωγή κοροϊδεύοντας τόσους μήνες εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.


Άντε αυτοαξιολογηθείτε και αφήστε μας ήσυχους.


 ΠΗΓΗ:
http://kyrgiakischristos.wordpress.com/

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP